Uczniowie SP nr 4 w Ostrołęce rozpoczęli we wrześniu 2022r. swoją przygodę z programem Laboratoria Przyszłości. Na początek zapoznali się z zakupionym sprzętem, analizowali instrukcję obsługi zakupionych urządzeń, aby bezpiecznie wykorzystywać je podczas zajęć.
Pracownia kulinarna przeznaczona dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu została doposażona w sprzęt gospodarstwa domowego (blender, mikser, opiekacz 3 w 1), zastawę stołową, komplet garnków, sztućce, zestawy noży. Uczniowie z klas IV b i VII b w ramach zajęć rozwijających kreatywność przygotowali pyszne gofry. Natomiast uczniowie z klasy V d podczas lekcji techniki i uczniowie klasy VI b i klasy VIII b w ramach przedmiotu Funkcjonowanie społeczne i osobiste poznali zasady zdrowego odżywiania oraz przygotowali owocowe koktajle. Klasy V d i VIII b ugotowały pyszny kompot z jabłek.
Uczniowie z klas VI a, VII a i VII c podczas zajęć rozwijających kreatywność i umiejętności techniczne dowiedzieli się, co to jest Arduino, zapoznali się z zakupionym w ramach programu Laboratoriów Przyszłości „Zestawem Arduino Mega Start XXL”. Ich przygoda z programowaniem właśnie się rozpoczęła.
Uczniowie z klas IV a, V d, VII c i VIII a odbyli ciekawe lekcje informatyki pt. „Czego potrzebujemy do wydrukowania modelu 3D? Dowiedzieli się co to jest druk 3D, jak zbudowana jest drukarka i jak działa oraz poznali programy, w których można przygotować model 3 D do druku. Udało im się także wydrukować swoją pierwszą ruchomą rybkę.
Sprzęt z Laboratoriów Przyszłości uczniowie naszej szkoły wykorzystują także podczas obchodów różnych uroczystości klasowych. Z okazji Dnia Chłopaka klasa VII a upiekła pyszne gofry, klasy IV c, V d i VI b przygotowały pyszne desery, a klasa VIII b zrobiła popcorn. Wszystko smakowało wyśmienicie.
To dopiero początek naszej edukacyjnej przygody w Laboratoriach Przyszłości.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Koordynator: Ewa Sulej