W okresie noworocznym na lekcjach matematyki w klasach 4-6 uczniowie rozwiązywali matematyczno-noworoczne zadania. Jedno z nich polegało na obliczeniu potęg, dodaniu wyników, sprawdzeniu, czy suma to 2024, wykonaniu napisu 2024 na kartce w kratkę i ewentualnym pokolorowaniu motywu świątecznego z zadania. Uczniowie pracowali z zapałem. Efekty ich pracy, a także samą pracę nad zadaniem utrwaliliśmy za pomocą aparatu fotograficznego zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
W dniu 10 stycznia 2024r. uczniowie klasy 7a wydrukowali na drukarce 3D korzystając z projektu zamieszczonego na stronie
https://www.thingiverse.com/search?q=mathematics&page=1
pomoc w nauce właściwości trójkąta: https://www.thingiverse.com/thing:2519895
Pomoc zostanie wykorzystana m.in. na lekcjach dotyczących właściwości trójkąta i rodzajów
trójkątów w klasie szóstej.
11 stycznia 2024r.odbył się I Szkolny Konkurs Recytatorski- Sercu najdroższe. Uczestnikami poetyckich zmagań byli uczniowie klas IV-VIII. Interpretacja wybranych
przez nich wierszy znanych polskich poetów (m.in. Tadeusza Różewicza, Władysława Broniewskiego, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego) pozwoliła odkryć na nowo, jak wiele znaczeń kryje się w słowie Ojczyzna. Jury stanęło przed nie lada wyzwaniem, by wybrać zwycięzców, gdyż poziom recytacji był wysoki. Fotorelację z konkursu wykonała uczennica kl. VIIa, Zuzanna Zabielska wykorzystując zakupiony aparat.
Uczniowie ze spektrum autyzmu nadal z wielkim zaangażowaniem rozwijają swoje umiejętności kulinarne, wykorzystując zakupiony sprzęt gospodarstwa domowego (garnki, patelnie, mikser, toster, gofrownicę, talerze, sztućce). Przygotowali karnawałowe oponki z ciasta francuskiego, zimową miksturę z imbirem i cytryną, tosty z serem i szynką, ciasteczka owsiane, gofry. Wszystko oczywiście smakowało wyśmienicie. Nasi uczniowie nie zapomnieli także o dokarmieniu ptasich przyjaciół zza okna i wykonali dla nich pyszne przysmaki. Zakupione talerze zostały wykorzystywane podczas zajęć rozwijających kreatywność do malowania na śniegu oraz bryłkach lodu. Uczniowie bawili się przy tym znakomicie.
Sprzęt, uzyskany w ramach wsparcia laboratoriów wykorzystywany jest także do realizacji zadań z innowacji pedagogicznych: „Jak rozmawiać z psem-ja już wiem” oraz „Kuchnie świata w pigułce- zajęcia kulinarne dla uczniów ze spektrum autyzmu”.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Koordynator: Ewa Sulej