W kwietniu zarówno nauczyciele, jak i uczniowie SP nr 4 w Ostrołęce korzystali ze sprzętu zakupionego w ramach rządowego programu „Laboratoria Przyszłości”.
Nasza szkoła od wielu już lat w kwietniu organizuje różne działania, których celem jest nie tylko propagowanie wiedzy na temat autyzmu, ale również budowanie postaw szacunku, akceptacji i empatii wobec osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W tym roku formą obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu oraz Światowego Miesiąca Wiedzy na Temat Autyzmu stały się dla nas Niebieskie Igrzyska, do których dołączyliśmy po raz pierwszy. Organizowane są one przez Fundację – Instytut Wspomagania Rozwoju Dzieci w Gdańsku. Przez cały miesiąc organizowaliśmy działania edukacyjne, sportowe oraz integracyjne. Zakupiony aparat fotograficzny wykorzystano do udokumentowania przebiegu części sportowej oraz zajęć integracyjnych podczas których wykonano smakowite babeczki z super przesłaniem. Przygotowana fotobudka cieszyła się dużym zainteresowaniem.
Przy realizacji zagadnień z matematyki z działu Bryły w klasach szóstych, w tym na lekcjach utrwalająco-podsumowujących wykorzystano modele brył, składanki: bryłki bez kleju, anaglify. Praca na tych zajęciach i jej efekty została także utrwalona zakupionym aparatem fotograficznym.
W naszej szkole sprzęt z Laboratoriów Przyszłości służy do realizacji różnych ciekawych projektów czy innowacji pedagogicznej. Podczas kolejnych zadań z zainicjowanego przez naszą szkołę Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Uczymy się i bawimy” wykorzystano zakupione talerze i sztućce. Zadanie „Wodne eksperymenty” sprawiło uczniom ze spektrum autyzmu mnóstwo radości. Natomiast podczas wykonania zadania ,,Znam zasady savoir – vivre’’ – uczniowie rozwijali swoją samodzielność oraz zaradność życiową. Poznali zasady prawidłowego zachowanie się przy stole, zasady nakrywanie do stołu, np: ustawianie talerzy i sztućców w odpowiednim miejscu, ozdabianie stołu, prasowanie obrusu.
Uczniowie w ramach innowacji pedagogicznej „Kuchnie świata w pigułce” przygotowali obłędną w smaku, przyjemnie karmelową tartę jabłkową (Tarta – Tatin).
Nadal dużym zainteresowaniem cieszą się zajęcia kulinarne. W czasie zajęć rozwijających kreatywność uczniowie ze spektrum autyzmu wykonali przepyszną słodką czekoladową fantazję, wiosenne listki- kruche ciasteczka czy pizzę. Wykorzystanie sprzętu gospodarstwa domowego pozwala na rozwijanie u nich umiejętności niezbędnych w dorosłym życiu.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Koordynator: Ewa Sulej