Home » Aktualności » „Innowacyjna historia – nowe technologie w służbie edukacji”

„Innowacyjna historia – nowe technologie w służbie edukacji”

W czwartekk 5 października uczniowie klasy 7 i 8 wzięli udział w projekcie „Innowacyjna historia – nowe technologie w służbie edukacji”. Organizatorem projektu było Ministerstwo Edukacji i Nauki. W ramach tego projektu w Zespole Szkół nr 3 w Ostrołęce uczniowie obejrzeli dwa filmy: „Kartka z powstania” oraz „Wiktoria 1920” w technologii wirtualnej rzeczywistości VR, w specjalnie przygotowanej scenografii. Poprzedziły je prelekcje wprowadzające w tematykę historyczną. Obejrzeliśmy dwa filmy w technologii VR.
„Kartka z Powstania” opowiada historię jednego z powstańców warszawskich, kpt. Władysława Sieroszewskiego „Sabały”. Wychodząc do Powstania, w sierpniu 1944, otrzymał od swojej córki kartkę z modlitwą, która miała wpływ na dalsze jego losy. Kartkę, która uratowała mu życie.
„Wiktoria 1920” to drugi film, opowiada o wojnie polsko- bolszewickiej, był częścią kampanii związanej z setną rocznicą wojny. Widz wciela się w postać Janka Węgielskiego- studenta, który zaciągnął się do armii, wierząc, że sprawa nie jest jeszcze przegrana i – wbrew rozkazom – postanawia spróbować dostarczyć do Warszawy wiadomość. Wyruszyliśmy w pełną przygód podróż w stronę Warszawy, uciekając przed bolszewikami oraz biorąc udział w walkach.
Uczniowie dzięki wykorzystaniu tej nowoczesnej technologii mogli poczuć się jakby znaleźli się w środku wydarzeń historycznych. Było to bardzo ciekawe przeżycie, które pokazało jak nowoczesna technologia może uatrakcyjnić lekcje historii. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że była to bardzo cenna lekcja historii.

red. K. Budny

Skip to content