Uczniowie SP nr 4 w Ostrołęce rozpoczęli we wrześniu 2022r. swoją przygodę z programem Laboratoria Przyszłości. Na początek  zapoznali się z zakupionym sprzętem, analizowali instrukcję obsługi zakupionych urządzeń, aby bezpiecznie wykorzystywać je podczas zajęć.

Pracownia kulinarna przeznaczona dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu została doposażona w sprzęt gospodarstwa  domowego (blender, mikser, opiekacz 3 w 1), zastawę stołową, komplet garnków, sztućce, zestawy noży. Uczniowie z klas IV b i VII b w ramach zajęć rozwijających kreatywność przygotowali pyszne gofry.  Natomiast uczniowie z klasy V d podczas lekcji techniki  i uczniowie  klasy VI b   i klasy VIII b w ramach przedmiotu Funkcjonowanie społeczne i osobiste poznali zasady zdrowego odżywiania  oraz przygotowali owocowe koktajle. Klasy V d i VIII b ugotowały pyszny kompot z jabłek.

Uczniowie z klas VI a, VII a i VII c podczas zajęć rozwijających kreatywność i umiejętności techniczne dowiedzieli się, co to jest Arduino, zapoznali się  z zakupionym w ramach programu Laboratoriów Przyszłości „Zestawem Arduino Mega  Start XXL”. Ich przygoda z programowaniem właśnie się rozpoczęła.

Uczniowie z klas IV a, V d, VII c i VIII a odbyli ciekawe lekcje informatyki pt. „Czego potrzebujemy do wydrukowania modelu 3D? Dowiedzieli się co to jest druk 3D, jak zbudowana jest drukarka i jak działa oraz poznali programy, w których można przygotować model 3 D do druku.  Udało im się także wydrukować swoją pierwszą ruchomą rybkę.

Sprzęt z Laboratoriów Przyszłości  uczniowie naszej szkoły wykorzystują także podczas obchodów różnych uroczystości klasowych.  Z okazji Dnia Chłopaka klasa VII a upiekła pyszne gofry,  klasy IV c, V d i VI b przygotowały pyszne desery, a klasa VIII b  zrobiła popcorn. Wszystko smakowało wyśmienicie.

To dopiero początek naszej edukacyjnej przygody w Laboratoriach Przyszłości.

#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci

Koordynator: Ewa Sulej