Pierwsze dni listopada to czas zadumy i refleksji, czas wspominania tych, których nie ma już wśród nas. Po raz kolejny przystąpiliśmy do akcji „Szkoła pamięta”. To już tradycja, że uczniowie naszej „Czwórki” zapalają Światełka pamięci na mogiłach zmarłych nauczycieli, pracowników i przyjaciół naszej szkoły. Oczywiście wykorzystany został aparat fotograficzny do udokumentowania tej inicjatywy.
W dniach 24.10 – 3.11 odbył się w naszej szkole turniej dziewcząt, a w dniach 7.11 – 16.11 – turniej chłopców klas 4-6 w unihokeju. Wystartowały cztery klasy – 4a, 5a, 6a i 6b. Mecze były ekscytujące i bardzo wyrównane. Zwycięzcom gratulujemy, a przebieg turnieju można obejrzeć na zdjęciach wykonanych przez uczniów kl. 7a zakupionym w ramach Laboratoriów aparatem fotograficznym.
10 listopada odbył się w naszej szkole odbył się uroczysty apel z okazji Święta Niepodległości. Włączyliśmy się także do akcji „Szkoła do hymnu” i o godz. 11.11 wspólnie odśpiewaliśmy „Mazurek Dąbrowskiego”. Podczas apelu został wykorzystany sprzęt nagłośnieniowy i aparat.
20 listopada przypada Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Uczniowie z klas 4-8 uczestniczyli w spotkaniu z pracowniczkami Ostrołęckiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej – prawnikiem, panią Maja Wiśniewską oraz pedagogiem panią Iwona Orzołek. Nasi goście opowiedzieli uczniom o historii powstania Międzynarodowego Dnia Praw Dziecka, instytucjach, do których dzieci mogą się zgłosić, szukając pomocy, miejscach, w których mogą znaleźć istotne informacje. Na koniec wraz uczniami naszej szkoły ustaliły jakie m.in. prawa przysługują dzieciom na całym świecie. Zdjęcia podczas spotkania wykonała Zuzanna Zabielska z klasy 7a wykorzystując aparat fotograficzny zakupiony w ramach wsparcia.
W listopadzie na lekcjach matematyki w klasach 4-8 ogólnodostępnych i oddziałach specjalnych dla dzieci z autyzmem uczniowie intensywnie utrwalali tabliczkę mnożenia. Rozwiązywali tabliczkowe sudoku, przechodzili labirynty z mnożeniem i dzieleniem, wykonywali ćwiczenia interaktywne: matkulki, połącz w pary, koło fortuny, quizy. Uczniowie wiedzą już, że tabliczka mnożenia nie jest nudna, a ich zmagania zostały utrwalone zakupionym aparatem.
Samorząd uczniowski zorganizował „Słodki czwartek”, a w Dniu Życzliwości uczniowie dyktafonem nagrywali wywiadu zadając pytania „Czym dla Ciebie jest życzliwość? Jak ją okazujesz?”
Nadal dużym zainteresowaniem cieszą się zajęcia kulinarne. Podczas zajęć rozwijających kreatywność, zajęć z funkcjonowania osobistego i społecznego oraz edukacji wczesnoszkolnej uczniowie ze spektrum autyzmu doskonalą swoje umiejętności życiowe. Zdobywają wiedzę i nowe umiejętności poprzez praktyczne działanie. Praca zespołowa podczas przygotowania posiłków pomaga w rozwijaniu umiejętności współpracy. Uczniowie wykorzystywali sprzęt gospodarstwa domowego (mikser, blender, garnki, noże, talerze). W tym miesiącu przygotowali dyniowe buźki z ciasta francuskiego (kl. 4b), ciasto marchewkowe (kl. 5b, 8b), naleśniki (4b, 6c), zdrową owsiankę (kl. 8b, 8c), jabłka pieczone w cieście (kl. 7b), sałatkę owocową (kl. 1b), szyszki z ryżu i masy kajmakowej (kl. 4b, 8c), soki owocowe (kl.1b), bułeczki czekoladowe (kl. 6c) oraz ryżowe misie ( kl. 1b, 8c).
Wykorzystując zakupione materiały uczniowie wykonali wulkan z dyni (kl. 6c), ozdoby z pomarańczy (kl. 7b) oraz jesienną ciastolinę sensoryczną (kl. 6c, 8c). W klasie 1b odbyło się przyjęcie urodzinowe, a słodkości zostały podane na talerzach zakupionych w ramach wsparcia laboratoriów.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Koordynator: Ewa Sulej