W marcu świętowaliśmy Światowy Dzień Matematyki i Dzień Liczby Pi. Lekcje matematyki przebiegały inaczej niż zwykle. Uczniowie pracowali w grupach i eksperymentalnie wyznaczali nieskończoną liczbę Pi – mierzyli, dzielili, wyciągali wnioski: „wyniki są podobne, każdy zaczyna się 3” lub „iloraz wszystkich rzeczy wynosi 3 z haczykiem”. Wykonali kolorowanki Miasto Pi, pokolorowali barwną spiralę Krzywińskiego. Powstał też Pi-emat, czyli tekst mnemotechniczny, w którym liczba liter w kolejnych wyrazach odpowiada kolejnym cyfrom w ciągu rozwinięcia dziesiętnego liczby Pi=3,141592… Odbył się konkurs wiedzy o liczbie Pi. Gazetka na korytarzu szkolnym przybliżała fakty i ciekawostki na temat tajemniczej ludolfiny.
Tradycyjnie w naszej szkole w marcu został przeprowadzony Międzynarodowy Konkurs Kangur Matematyczny. W tej edycji wzięło udział 9. uczniów. Czas 75 min wykorzystali maksymalnie, z zaangażowaniem rozwiązując zadania problemowe o różnym stopniu trudności. Każdy uczeń otrzymał nagrodę uczestnictwa – Kangurową kostkę 3x3x3.
Zdjęcia dokumentujące marcowe matematyczne święta wykonały uczennice kl.8a aparatem zakupionym w ramach programu Laboratoria Przyszłości
Red. A. Sul, M. Metera