Uczniowie i nauczyciele naszej szkoły już kolejny miesiąc korzystają z zasobów pozyskanych w ramach rządowego programu „Laboratoria Przyszłości”. Największym zainteresowaniem i wykorzystaniem cieszy się sprzęt gospodarstwa domowego. Nasi uczniowie ze spektrum autyzmu nie tylko przygotowują różne przysmaki, ale doskonalą swoją samodzielność i niezależność. Podczas zajęć rozwijających kreatywność wykonali jogurt pitny z owocami (kl. VIIIc), jesienne ciasta (kl. VIc), pizzę (kl. IVb), frytki (kl. IVb, VIc), pieczoną dynię (kl. VIIIb, VIIIc). Wszystko oczywiście smakowało wyśmienicie.
Uczniowie klas Vb i VIIIc podczas lekcji „Funkcjonowanie osobiste i społeczne” realizowali tematy: „Jesień w sadzie” i „Jesień w ogrodzie”. Warzywna oraz owocowa matematyka przyczyniła się do utrwalenia takich pojęć, jak: całość, pół, ćwiartka, paski, krążki, wzdłuż, wszerz.
Podczas zajęć rozwijających kreatywność uczniowie wykonali także jesienną dekorację w dyni oraz poznali kolory jesieni barwiąc mleko (kl. VIIIc).
W październiku obchodzimy Dzień Edukacji Narodowej. Z tej okazji 13 października w naszej szkole przygotowany był uroczysty apel, podczas którego odbyło się ślubowanie i pasowanie uczniów klasy Ia oraz Ib. Zaprezentowano również część artystyczną, którą przygotowała klasa 3a oraz Samorząd Uczniowski. Aby wnieść nieco jesiennego słońca i luzu w szare mury naszej szkoły, uczniowie przygotowali specjalnie dla swoich pedagogów pokaz mody najnowszej kolekcji marki SCHOOL IS COOL. Ponadto pierwszoklasiści oraz uczniowie klas VIa i VIIa zaśpiewali piosenki, które wywołały wiele uśmiechów na twarzach pracowników naszej szkoły. Podczas prób oraz do udokumentowania przebiegu tego wydarzenia wykorzystano aparat fotograficzny, stabilizator elektroniczny gimbal, kamera GoPro wraz z osprzętem, mikrofon kierunkowy, statyw do aparatu, zestaw nagłaśniający.
27 października nasza szkoła po raz kolejny przystąpiła do IV Międzynarodowej edycji VIII ogólnopolskej akcji bicia rekordu w czytaniu na przerwie. Nasi uczniowie nie tylko czytali książki, ale również przeprowadzali wywiady na temat czytania wykorzystując dyktafon zakupiony w ramach wparcia laboratoriów. Przebieg całej akcji utrwalony został za pomocą aparatu fotograficznego.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci
Koordynator: Ewa Sulej