W czwartekk 5 października uczniowie klasy 7 i 8 wzięli udział w projekcie „Innowacyjna historia – nowe technologie w służbie edukacji”. Organizatorem projektu było Ministerstwo Edukacji i Nauki. W ramach tego projektu w Zespole Szkół nr 3 w Ostrołęce uczniowie obejrzeli dwa filmy: „Kartka z powstania” oraz „Wiktoria 1920” w technologii wirtualnej rzeczywistości VR, w specjalnie przygotowanej scenografii. Poprzedziły je prelekcje wprowadzające w tematykę historyczną. Obejrzeliśmy dwa filmy w technologii VR.
„Kartka z Powstania” opowiada historię jednego z powstańców warszawskich, kpt. Władysława Sieroszewskiego „Sabały”. Wychodząc do Powstania, w sierpniu 1944, otrzymał od swojej córki kartkę z modlitwą, która miała wpływ na dalsze jego losy. Kartkę, która uratowała mu życie.
„Wiktoria 1920” to drugi film, opowiada o wojnie polsko- bolszewickiej, był częścią kampanii związanej z setną rocznicą wojny. Widz wciela się w postać Janka Węgielskiego- studenta, który zaciągnął się do armii, wierząc, że sprawa nie jest jeszcze przegrana i – wbrew rozkazom – postanawia spróbować dostarczyć do Warszawy wiadomość. Wyruszyliśmy w pełną przygód podróż w stronę Warszawy, uciekając przed bolszewikami oraz biorąc udział w walkach.
Uczniowie dzięki wykorzystaniu tej nowoczesnej technologii mogli poczuć się jakby znaleźli się w środku wydarzeń historycznych. Było to bardzo ciekawe przeżycie, które pokazało jak nowoczesna technologia może uatrakcyjnić lekcje historii. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że była to bardzo cenna lekcja historii.
red. K. Budny